مکمل غذایی, مکمل ها

بهترین مکمل های کلسیم

قرص کلسیم

بهترین مکمل های کلسیم

 کلسیم یکی از مواد مغذی بسیار مفید و ضروری برای حفظ استحکام و سلامت استخوان ها است که همه ما به طور روزانه به مقداری از آن نیاز داریم همچنین کلسیم در دیگر جنبه های سلامتی تاثیر دارد، مانند انقباضات عضلانی، لخته شدن خون و در عملکرد سلول های عصبی.

می توان کلسیم را از مواد غذایی مانند لبنیات، سبزیجات و مغزها  و دانه ها تامین کرد اما برخی افراد که با کمبود کلسیم مواجه هستند حتما باید از مکمل های کلسیم استفاده کنند.

 بهترین مکمل های کلسیم کربنات

امروزه انواع قرص ها و مکمل های کلسیم در بازار موجود است که بیشتر آنها به شکل کلسیم کربنات هستند که نسبت به سایر فرم های کلسیم یعنی کلسیم گلوکونات و کلسیم سیترات دارای مقدار بیشتری از کلسیم است، پس میتوان کلسیم کربنات را اینگونه تعریف کرد که در ترکیبات هر قرص و مکمل کلسیم مقدار بیشتری کلسیم استفاده می شود.

توجه داشته باشید که قرص ها و مکمل های کلسیم کربنات را همراه با غذا می توانید مصرف کنید زیرا برای هضم بهتر نیاز به اسید معده دارد.

قرص های کلسیم درنوع کربنات

قرص کلسی فید دنیا دارو:

در هر یک عدد از این قرص حدودا ۴۰۰ میلی گرم کلسیم وجود دارد که موجب تقویت استخوان ها و دندان ها می‌شود و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

در کنار کلسیم در این مکمل عناصر دیگری مانند زینک، ویتامین دی و منیزیم وجود دارد، همچنین می‌توان این قرص را در دوران بارداری استفاده کرد.

قرص کلسیم  جالینوس:

اگر به دنبال یک مکمل هستید که فقط در ترکیبات آن کلسیم وجود داشته باشد و از هیچ ماده معدنی و ویتامین دیگری در آن استفاده نشده باشد می‌توانید قرص کلسیم جالینوس را تهیه کنید، زیرا در ترکیبات آن فقط از کلسیم استفاده شده است.

می توانید به طور روزانه یک عدد قرص را در کنار وعده غذایی استفاده کنید که موجب تراکم استخوان ها می شود و از بروز پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.

 بهترین مکمل های کلسیم سیترات

قرص ها و مکمل های کلسیم که به شکل سیترات تهیه می‌شود نسبت به کلسیم کربنات جذب بهتری در بدن دارند اما مقدار کلسیم موجود در ترکیبات آنها کمتر است همچنین کلسیم سیترات عوارض گوارشی کمتری دارد و برای کسانی که دارای مشکلات کلیوی هستند تجویز می شود.

بهترین مکمل های کلسیم سیترات

قرص کلسیم سیترات و D3  نکست ساپلمنت:

مکمل محصول کشور آمریکا است که در آن از کلسیم به صورت سیترات استفاده می شود همچنین علاوه بر کلسیم ویتامین D3 در ترکیبات آن وجود دارد زیرا با وجود این ویتامین می‌تواند باعث جذب بهتر کلسیم شود و تاثیرات مفید تری را بر روی جلوگیری از پوکی استخوان بگذارد.

قرص کلسیم سیترات یوروویتال:

این مکمل دارای ترکیباتی چون کلسیم سیترات، منیزیم، روی، ویتامین دی و ویتامین ب ۶ است.

این مکمل باعث حفظ سلامت و عملکرد طبیعی استخوان‌ها می‌شود و به عضلات و بافت های بدن کمک می‌کند و یکی از موثرترین فواید آن جلوگیری از پوکی استخوان است.

استفاده از این مکمل عوارض گوارشی و مشکلات کلیوی را کاهش می‌دهد و از به وجود آمدن آنها جلوگیری می کند.

قرص کلسیم سیترات و ویتامین دی ۲۱ سنتری:

این مکمل یکی از معروفترین برندهای قرص کلسیم در نوع سیترات است که برای بهتر شدن کارایی برکنار کلسیم از ویتامین دی استفاده شده است.

استفاده از این محصول عوارض گوارشی را ایجاد نمی‌کند و برای کسانی که دچار مشکلات کلیوی هستند مناسب است، همچنین استفاده از آن در سنین رشد باعث استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و در سنین بالا از پوکی استخوان جلوگیری میکند.

 بهترین شربت های حاوی کلسیم

در کنار انواع قرص ها و قرص های جوشان برای کلسیم، شربت هم وجود دارد که حاوی کلسیم است و کسانی که نمی توانند از قرص استفاده کنند می توانند این شربت ها را استفاده کنند.

محلول خوراکی  کلسی شور ویتان:

این محلول برای تمامی سنین مناسب و قابل استفاده است و می‌تواند باعث بهبود تراکم استخوان ها شود همچنین از خرابی دندان پیشگیری می کند و موجب استحکام مینای دندان می شود.

در ترکیبات این محصول علاوه بر کلسیم از منیزیم، روی و ویتامین d۳ استفاده شده است.

محلول خوراکی کالمرز سیمرغ دارو عطار:

از این محصول می توان در تمامی سنین استفاده کرد حتی در دوران بارداری و شیردهی قابل استفاده است، همچنین در کنار کلسیم در ترکیبات آن از منیزیم، روی و ویتامین دی ۳ استفاده شده که موجب استحکام استخوان ها می شود و به رشد جسمی و قدی کودکان در سنین رشد کمک می کند.

استفاده از این محلول خوراکی باعث جلوگیری از پوکی استخوان می‌شود و به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن کمک میکند.

قرص جوشان کلسیم

امروزه در کنار تمامی قرص ها و مکمل های حاوی کلسیم، قرص جوشان کلسیم هم وجود دارد که امروزه بسیار کاربرد پیدا کرده است.

جوشان منیزیم و کلسیم پلاس یوروویتال:

ترتیبات این قرص جوشان شامل کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین دی است، که دارای طعم پرتغالی است.

استفاده از این قرص جوشان باعث کاهش گرفتگی عضلات و افزایش استحکام استخوان ها می شود، شما می توانید به طور روزانه یک عدد از این قرص جوشان را در آب حل کرده و استفاده کنید.

امروزه استفاده از تمامی قرص های جوشان که شامل مواد مغذی هستند در بین مردم محبوبیت پیدا کرده زیرا سرعت جذب کلسیم و سایر مواد مغذی در حالتی که به شکل قرص جوشان وارد بدن شود بیشتر از قرص های معمولی است.

قرص جوشان کلسیم منیزیم زینک های هلث:

این قرص جوشان معمولا دارای طعمی است که در ترکیبات آن از کلسیم، منیزیم و زینک استفاده شده است، همچنین کلسیم موجود در این قرص جوشان به شکل کربنات است.

فواید این قرص جوشان شامل حفظ تعادل الکترولیت های بدن، حفظ سلامت اعصاب محیطی، کاهش گرفتگی های عضلانی و پیشگیری از پوکی استخوان است.

خرید آنلاین و تلفنی و ارسال سریع از داروخانه شفا چطوراست؟

شما میتوانید هم بصورت آنلاین و هم بصورت تلفنی ثبت سفارش کنید. در صورت نیاز برای آموزش سفارش آنلاین در سایت به بالای صفحه قسمت آموزش خرید از سایت مراجعه کنید. کلیه سفارش ها حداکثر قبل از ظهر فردا به دست شما خواهد رسید و برای شهرستان ها بر اساس زمانبندی پست و 48 ساعته می باشد.

قرص کلسیم دی برای چیست ؟

 کلسیم یکی از مواد مغذی بسیار مفید و ضروری برای حفظ استحکام و سلامت استخوان ها است که همه ما به طور روزانه به مقداری از آن نیاز داریم همچنین کلسیم در دیگر جنبه های سلامتی تاثیر دارد، مانند انقباضات عضلانی، لخته شدن خون و در عملکرد سلول های عصبی.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *