مکمل غذایی, مکمل ها

بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان

بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان

بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان

 یکی از دغدغه های والدین در دوران رشد کودکان رشد مناسب قد آنها است زیرا همه ی والدین علاقه دارند که کودکشان قدی بلند داشته باشد اما باید به این نکته توجه داشت که رشد قد به عوامل ژنتیکی بستگی دارد و در کنار آن رژیم غذایی یکی از عوامل تاثیر گذار در رشد قد است.

همچنین ممکن است کمبود برخی ویتامین ها و مواد مغذی باعث می‌شود تا قد کودکان به خوبی رشد نکند.

هنگامی که کودک به خوبی غذا نمی خورد و یا دچار کم اشتهایی است والدین نگران رشد قد کودک هستند در چنین شرایطی بهترین روش استفاده از مولتی ویتامین های رشد قد کودکان است تا بتواند کمبود مواد مغذی و ویتامین های بدن کودک را جبران کند.

 وتامین ها و مواد معدنی تاثیر گذار بر روی رشد قد

برخی ویتامین ها و مواد مغذی وجود دارند که تأثیر بسزایی بر روی رشد قد کودکان دارد و معمولاً در ترکیبات مولتی ویتامین های کودکان از این ویتامین ها و مواد معدنی استفاده می شود:

ویتامین دی : ویتامین d یکی از تاثیرگذارترین ویتامین ها برای استحکام استخوان ها است که از فرسایش آنها جلوگیری می کند، استفاده از این ویتامین می‌تواند به رشد قد کودکان در کوتاه ترین زمان کمک کند.

ویتامین آ : ویتامین یکی دیگر از ویتامین های تاثیر گذار بر روی رشد قد کودکان است که کمبود آن می تواند تاثیر منفی بر روی رشد قد داشته باشد.

ویتامین ب کمپلکس: ویتامین های گروه ب یکی از موثرترین ویتامین ها هستند که در تمامی عملکردهای بدن تاثیر می گذارد اما در بین همه ی آنها ویتامین b۱۲ نقش پررنگ‌تری بر روی استخوان ها و بافت های بدن دارد وجود این ویتامین در بدن می‌تواند باعث بلند تر شدن استخوان ها و بافت های بدن شود و در نتیجه رشد قد را به همراه دارد.

ویتامین سی: این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل میکند، همچنین بدن انسان برای تغذیه استخوان‌ها و تولید کلاژن به این ویتامین نیاز دارد.

زینک: یک ماده معدنی است که باعث تقویت رشد و ترمیم استخوان های کودکان میشود و در نتیجه افزایش قد را به همراه دارد.

کلسیم: کلسیم یکی از عناصر اصلی در حفظ سلامت استخوان ها است و نقش موثر در افزایش قد دارد و می‌توان گفت کلسیم یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عناصر در روی بازسازی و تشکیل استخوان ها است.

منیزیم : منیزیم جزء یکی از ماده های معدنی است که در کنار کلسیم باعث رشد استخوان ها و بافت بدن میشود.

 مواد غذایی مفید برای رشد قد کودکان

در کنار انواع ویتامین ها و مولتی ویتامین های تاثیر گذار بر روی رشد قد کودکان استفاده از برخی مواد غذایی می تواند بر روی رشد قد کودکان تاثیر مثبتی بگذارد.

مواد غذایی مانند:

مرغ یا تخم مرغ یکی از منابع غذایی سرشار از پروتئین هستند و می‌توانند به ساختن بافت ها و عضلات کودکان کمک کنند.

سویا یکی از مواد غذایی بسیار مفید است که موجب تقویت سلامتی و قد کودکان میشود همچنین سویا سرشار از پروتئین، ویتامین‌ها، فیبر و کربوهیدرات است که برای افراد گیاهخوار بسیار مناسب است.

موز یکی از میوه ها مفیدی است که بر روی قد کودکان تاثیر می‌گذارد و سرشار از پتاسیم و کلسیم است .

انواع آجیل ها و دانه ها یکی از منابع تامین ویتامین های ضروری و چربی‌های سالم و اسید آمینه ها هستند که برای رشد کودکان بسیار اهمیت دارند.

سبزیجات برگ دار مانند کلم بروکلی، اسفناج و نخود فرنگی سرشار از مواد معدنی ضروری و انواع ویتامین‌ها و فیبرها هستند که به رشد کودکان کمک میکنند.

میوه ها ی تازه منبع سرشار ویتامین ها و مواد معدنی است که استفاده از آن به حفظ سلامت بدن کمک میکند و بر روی رشد قد کودکان تاثیر دارد.

 بهترین مولتی ویتامین ها برای رشد قد کودک

شربت مولتی سانستول پلاس زینک:

در این شربت  بیش از ۱۰ ویتامین در کنار زینک وجود دارد که میتوان در طول دوران رشد کودک از آن استفاده کرد که به رشد قد کودکان کمک می‌کند همچنین استفاده از این شربت باعث تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت و پوست و مو می‌شود و استحکام استخوان دندان را به همراه دارد.

این شربت دارای طعم بسیار مطلوبی است که کودکان را علاقمند به استفاده می کند و می تواند کمبود ویتامین ها و مواد مغذی را جبران کند و در نتیجه باعث بلند شدن قد کودکان و نوجوانان می‌شود.

محلول خوراکی کالمرز سیمرغ داروی عطار:

دیگر است مولتی ویتامین هایی که می تواند بر روی رشد قد کودکان تاثیر بگذارد این شربت است زیرا در ترکیبات آن عناصری مانند کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین دی وجود دارد که تاثیر بسزایی بر روی رشد قد کودکان می گذارند همچنین از پوکی استخوان جلوگیری می کند و موجب تقویت رشد ذهنی و حافظه کودکان می شود.

شربت کلسی کر ویتان:

این مولتی ویتامین جزو یکی از بهترین شربت ها برای رشد قد کودکان و نوجوانان در حال رشد است و ترکیبات موجود در آن باعث می شود تا کودکان حداکثر رشد را در سنین رشد داشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این شربت بالا بودن میزان جذب آن در بدن است و ترکیبات آن مانند کلسیم ،منیزیم و ویتامین دی به سرعت جذب بدن می‌شود، توصیه می‌شود این شربت را از پایان یک سالگی برای کودکان خود استفاده کنید.

 

خرید آنلاین و تلفنی و ارسال سریع از داروخانه شفا چطوراست؟

شما میتوانید هم بصورت آنلاین و هم بصورت تلفنی ثبت سفارش کنید. در صورت نیاز برای آموزش سفارش آنلاین در سایت به بالای صفحه قسمت آموزش خرید از سایت مراجعه کنید. کلیه سفارش ها حداکثر قبل از ظهر فردا به دست شما خواهد رسید و برای شهرستان ها بر اساس زمانبندی پست و 48 ساعته می باشد.

 بهترین مولتی ویتامین ها برای رشد قد کودک چیست؟

شربت کلسی کر ویتان

محلول خوراکی کالمرز سیمرغ داروی عطار

شربت مولتی سانستول پلاس زینک

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *