مکمل ها

تاثیرات قرص جوشان ویتامین سی بر روی چاقی و لاغری

خواص قرص جوشان ویتامین c

تاثیرات قرص جوشان ویتامین سی بر روی چاقی و لاغری

 در بین تمامی قرص های جوشان، قرص جوشان ویتامین c در بین مردم و محبوبیت بیشتری دارد که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود و از این نظر بسیار کاربرد دارد، همچنین می تواند انرژی بدن را افزایش دهد و مصرف آن در هنگام صبح می تواند باعث بهتر شروع شدن روز شود.

قرص جوشان ویتامین c بسیاری فواید دارد اما یکی از سوالات رایج راجع به این قرص تاثیر آن بر روی افزایش وزن است که راجع به آن توضیح داده می شود.

مزایای قرص جوشان ویتامین c نسبت به قرص معمولی

معمولا متخصصان برای استفاده از ویتامین c قرص جوشان این ویتامین را توصیه می کند زیرا مزایای بیشتری نسبت به قرص های معمولی آن دارد.

قرص جوشان نسبت به قرص معمولی با سرعت بیشتری در دستگاه گوارش هضم می شود و سریع تر جذب بافت های بدن می شود همچنین از آنجایی که در آب حل میشود و باعث افزایش مایعات در بدن می‌شود و در شرایطی که فرد با بلعیدن قرص مشکل داشته باشد می‌تواند به راحتی قرص جوشان را جایگزین قرص های معمولی کند و معمولاً به دلیل طعم بهتر قرص جوشان اغلب مردم ترجیح می دهند که از قرص جوشان به جای قرص های معمولی استفاده کنند.

 ارتباط قرص جوشان ویتامین c و چاقی

اگر فردی به دنبال کاهش وزن و لاغری است باید در طول روز کالری بیشتری نسبت به چیزی که مصرف می کند بسوزاند، همچنین اگر فردی به دنبال چاقی است باید کالری بیشتری را نسبت به چیزی که در بدن می سوزاند دریافت کند که بر این اساس چاقی و لاغری به مواد خوراکی و فعالیت های بدنی شان بستگی دارد.

 اما برخی ویتامین ها وجود دارند که می‌توانند در تغییر وزن شما تاثیر گذار باشد، مانند ویتامین c که می تواند بر روی لاغری تاثیر گذار باشد اما هیچ تاثیری بر روی چاقی ندارد و یک تصور کاملا اشتباه است که استفاده از ویتامین c باعث چاقی میشود پس می‌توان گفت که قرص جوشان ویتامین c هیچ تاثیری برروی چاقی ندارد.

 تاثیرات ویتامین c بر روی لاغری

ویتامین ث

قرص جوشان ویتامین سی

همان طور که گفته شد استفاده از قرص جوشان ویتامین سی تاثیر بر روی چاقی ندارید بلکه می‌تواند موجب لاغری شود و اگر در دوزهای بالا مصرف شود موجب کاهش وزن و لاغری میشود.

اما کمبود ویتامین c در بدن می تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود زیرا کمبود آن موجب افزایش گلوکز در بدن می شود، ویتامین c و گلوکز ساختار شیمیایی مشابهی به یکدیگر دارند و برای ورود به بدن با یکدیگر  در رقابت هستند در صورت کمبود ویتامین c گلوکز فرصت مناسبی را برای ورود به سلول های بدن پیدا میکند در این صورت کمبود ویتامین سی می تواند موجب چاقی شود.

استفاده از ویتامین c می تواند به راحتی از چاقی جلوگیری کند و موجب چربی سوزی شود و کاهش وزن را به همراه داشته باشد.

 تاثیر ویتامین سی بر افزایش چربی سوزی

 به طور متوسط حدودا یک فرد سالم باید روزانه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط داشته باشد، بر این اساس یکی از تاثیرگذار ترین روش ها برای لاغری افزایش فعالیت بدنی و انجام تمرینات ورزشی است.

کمبود ویتامین c در بدن چربی سوزی حتی با تمرینات ورزشی را کاهش می دهد زیرا بدن برای سوخت و ساز چربی‌ها به ویتامین سی نیاز دارد.

استفاده از قرص جوشان ویتامین c می تواند سطح چربی سوزی در بدن را در حین انجام ورزش افزایش دهد، و درنتیجه باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

انواع قرص جوشان ویتامین c

منابع تامین ویتامین c

امروز در تمامی داروخانه ها قرص جوشان ویتامین c با برندهای مختلفی وجود دارد اما در کنار استفاده از قرص جوشان می توان از طریق استفاده از منابع طبیعی قرار دادن برخی مواد غذایی در رژیم غذایی این ویتامین را برای بدن تامین کرد و از کمبود آن جلوگیری کرد.

منابع طبیعی حاوی ویتامین c:

  • فلفل قرمز شیرین
  • آب پرتقال
  • گریپ فروت
  • کیوی
  • توت فرنگی
  • فلفل دلمه زرد
  • آویشن
  • جعفری تازه
  • اسفناج
  • کلم بروکلی
  • لیمو
  • برگ شلغم
  • گوجه فرنگی
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *