مکمل غذایی, مکمل ها

بهترین شربت اشتها آور برای کودکان

افزایش اشتها کودکان

بهترین شربت اشتها آور برای کودکان

یکی از دغدغه های والدین مشکلات بدغذایی کودکان است که معمولاً نتیجه آن کاهش وزن و کمبود مواد مغذی در بدن کودکان میشود همچنین ضعیف شدن سیستم ایمنی را به همراه دارد و باعث می‌شود تا کودکان به طور مداوم با بیماری‌ها و عفونت های مختلف روبرو شوند.

در چنین شرایطی یکی از راهکارهایی که با توصیه پزشک در صورت ‏ نیاز به کار گرفته می شود استفاده از شربت اشتها آور است.

 چه راهکارهایی برای بهبود اشتهای کودکان وجود دارد؟

در کنار روش های داروی راهکارهایی هم وجود دارد که می‌تواند به طور طبیعی موجب اشتهای کودکان شود،  به طور مثال:

بیشتر کودکان به خوردن میان وعده علاقه ی زیادی دارند و ترجیح می دهند که در طول روز چندین میان وعده بخورند، این یک فرصت مناسب است که والدین یک میان وعده سالم و قوی به اندازه غذای اصلی را آماده کنند و به کودکان خود بدهند، در چنین فرصتی می‌توانید به جای دادن خوراکی‌هایی مثل کلوچه از وعده های میوه و سبزیجات استفاده کنید یا به جای دادن چیپس به کودکان از بادام زمینی استفاده کنند.

یکی دیگر از علت هایی که باعث کم اشتها شدن کودکان و غذا نخوردن آنها می شود دادن میان وعده به آنها در هنگامی که زمان غذا خوردن نزدیک است، این کار باعث کم اشتها شدن کودکان میشود، پس سعی کنید که فاصله بین میان وعده و غذای اصلی را زیادتر کنید تا در هنگامی که زمان خوردن غذای اصلی میشود کودکان میل به خوردن آن را داشته باشند و احساس گشنگی کنند.

افزایش اشتها

سعی کنید همیشه در رژیم غذایی کودکان تان از موادی استفاده کنید که ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز کودکان را تامین کند به طور مثال اگر کودک شما شیرنمیخورد سعی کنید سایر منابع کلسیم مانند ماست، کشک و یا خامه را در برنامه غذایی او قرار دهید.

درست کردن غذای مورد علاقه کودکان یا با قرار دادن غذا در ظرف مورد علاقه آنها می‌توانید آنها را به خوردن غذای بیشتر تشویق کنید، همچنین در کنار غذا می توانید از سبزیجات و مواد رنگی استفاده کنید که باعث برانگیختن اشتها میشود.

به این نکته توجه داشته باشید که برای کودکان بهتر است هر وعده غذایی دارای یک غذای متفاوت و جدیدی باشد و سعی کنید از طعم های جدیدی استفاده کنید، زیرا این کار باعث بهبود اشتها می شود.

دلایل اصلی بی اشتهایی کودکان

  1. برخی بیماری ها
  2. مصرف دارو
  3. کمبود روی در بدن کودک
  4. بروز مشکل در عملکرد گوارشی
  5. مشکل در هضم غذا
  6. عدم تنوع در رژیم غذایی
  7. کم خونی
  8. یبوست

 مواد غذایی تاثیر گذار در افزایش اشتها

در کنار انواع روش‌های دارویی و شربت ها که موجب افزایش اشتها می‌شود برخی مواد غذایی وجود دارند که با استفاده از آنها اشتهای کودکان افزایش پیدا می‌کند مانند:

آب لیمو که مصرف آن باعث رفع بی اشتهایی در کودکان می شود و حس گرسنگی را در کودکان ایجاد می کند.

آلو یکی از میوه هایی است که به دلیل وجود مواد مغذی و طعم مطلوب آن بسیار در بین کودکان محبوب است  و باعث افزایش اشتها میشود.

هلو از میوه های فصل تابستان است که دارای مقدار زیادی فیبر است و از بروز یبوست جلوگیری می کند همچنین باعث افزایش اشتها در بین کودکان میشود.

ماست و نعناع یکی از ترکیبات بسیار مقوی و مفید برای کودکان است که مواد موجود در این ترکیب می تواند اشتها های کودکان را افزایش دهد، به همین دلیل توصیه می شود که تعدادی برگ نعنا را با ماست مخلوط کرده و به کودکان خود بدهید.

تخم کدو دارای مقدار زیادی فیبر است و این فیبر باعث حفظ سلامت دستگاه گوارش می شود همچنین به هضم غذا کمک می کند، استفاده از تخم کدو باعث افزایش اشتها و ایجاد حس گرسنگی در کودکان میشود.

بهترین شربت اشتها آور کودکان

شربت راسیپ رها فارما:

با مصرف این شربت اشتهای کودکان افزایش پیدا میکند و مشکل سوء تغذیه و تاخیر در رشد کودکان بهبود پیدا میکند.

استفاده از این شربت در کودکان بالای یک سال توصیه میشود همچنین در کنار کودکان، بزرگسالان هم می توانند از این شربت استفاده کنند، برای اثربخشی بهتر است به مدت 2 ماه از این شربت استفاده شود که معمولا بعد از گذشت ۴ الی ۱۰ روز از شروع مصرف تاثیرات خود را نشان میدهد.

در ترکیبات این شربت از برخی ویتامین های گروه ب استفاده شده که می‌تواند اشتهای کودکان را تحریک کند همچنین از ترکیبی به نام سیپرو هپتادین استفاده شده است که باعث تحریک گیرنده های سروتونینی می شود که موجب افزایش اشتها میشود.

اگر بیشتر از دوز توصیه شده از این شربت استفاده شود عوارضی و همراه دارد مانند درد شکم و خستگی.

شربت ویتامکس رازک:

یکی از بهترین شربت های اشتها آور برای کودکان شربت ویتامکس رازک است که یکی از مهمترین ترکیبات موجود در آن سیپرو هپتادین و ویتامین های گروه ب است، این دو ترکیب اصلی باعث افزایش اشتها و احساس گرسنگی در کودکان می شوند، همچنین توصیه می شود که این شربت در کودکان دو سال به بالا استفاده شود.

شربت اشتها آور کودک باریج:

این شربت علاوه بر رفع بی اشتهایی و بهبود اشتها می تواند موجب بهبود اسهال، استفراغ و حالت تهوع شود و به تصفیه خون کمک می کند.

یکی از مهمترین عناصری که در ترکیبات این شربت وجود دارد انار است که در طب سنتی ضد صفرا است و از ترشح بیش از حد صفرا جلوگیری می کند در نتیجه افزایش اشتها را به همراه دارد همچنین در کنار انار از عسل و نعناع و سایر ویتامین ها و املاح معدنی استفاده شده است.

این شربت را می‌توان در کودکان بالای دوسال به طور روزانه استفاده کرد.

شربت اپتایزر استار ویت:

این محصول به عنوان یکی از بهترین شربت های اشتها آور برای کودکان استفاده می شود زیرا دارای عصاره های گیاهی مختلفی است مانند شنبلیله، کاسنی، روزماری، زنجبیل و زردچوبه، همچنین در کنار این عناصر های گیاهی مواد مغذی مانند آهن، ید و ویتامین D3 در ترکیبات آن وجود دارد که باعث افزایش اشتها می شود.

استفاده از این شربت باعث بهبود رشد جسمی و ذهنی کودکان می‌شود و از کم‌خونی و فقر آهن در کودکان پیشگیری می‌کند.

این شربت اشتها آور را در کودکان بالاتر از سه سال می توان به طور روزانه استفاده کرد.

شربت مولتی سانستول پلاس زینک:

در این شربت بیش از ۱۰ ویتامین و ماده معدنی ضروری برای بدن وجود دارد که باعث تقویت رشد کودکان و نوجوانان می‌شود همچنین این شربت دارای یک طعم بسیار خوب و مطلوب است که با استفاده از آن انرژی بدن افزایش پیدا می کند و خستگی از بین می رود همچنین ویتامین های گروه ب یکی از ترکیبات موثر این محصول برای افزایش اشتها هستند.

این شربت را میتوان در کودکان بالای یکسال استفاده کرد که موجب تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت پوست و مو می شود همچنین به حفظ سلامت استخوان و دندان نیز کمک می کند.

خرید آنلاین و تلفنی و ارسال سریع از داروخانه شفا چطوراست؟

شما میتوانید هم بصورت آنلاین و هم بصورت تلفنی ثبت سفارش کنید. در صورت نیاز برای آموزش سفارش آنلاین در سایت به بالای صفحه قسمت آموزش خرید از سایت مراجعه کنید. کلیه سفارش ها حداکثر قبل از ظهر فردا به دست شما خواهد رسید و برای شهرستان ها بر اساس زمانبندی پست و 48 ساعته می باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *