مکمل غذایی

ویتامین های مفید برای سرماخوردگی

سرماخوردگی

ویتامین های مفید برای سرماخوردگی

 همیشه یکی از موثرترین روش ها برای جلوگیری از بروز بیماری ها تقویت سیستم ایمنی بدن است زیرا سیستم ایمنی بدن مانند یک زره محکم از بدن انسان در برابر انواع عوامل بیماری زا محافظت می کند به همین پزشکان معتقدند که با داشتن تغذیه سالم می توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد و در برابر انواع بیماری ها در امان ماند.
قرار دادن برخی مواد غذایی در رژیم غذایی و استفاده نکردن از برخی مواد غذایی می‌تواند به بدن شما کمک کند.

 چه ویتامین هایی برای سرماخوردگی مفید هستند؟

با سرد شدن هوا و نزدیک شدن به فصل سرما نیاز بدن به انرژی افزایش پیدا می‌کند و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا در این فصل افزایش پیدا می‌کند. در هوای سرد معمولا به علت کمبود مواد معدنی و ویتامین ها اکثر بیماری ها به خصوص سرماخوردگی به وجود می آید به همین دلیل توصیه می شود که با مصرف برخی از ویتامین ها می توانید انرژی بدن خود را افزایش دهید و از بروز بیماری ها پیشگیری کنید.

تامین های موثر برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی:

ویتامین C :

یکی از ویتامین های بسیار موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن ویتامین سی است که می‌تواند طول دوره درمان سرماخوردگی را کاهش دهد همچنین این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است و می تواند التهاب بدن را کاهش دهد.

در فصل سرما خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار افزایش پیدا می‌کند، شما برای پیشگیری از این بیماری ها می توانید ویتامین سی را از طریق مصرف مرکبات و سبزیجات تیره رنگ یا مکمل های که حاوی این ویتامین هستند تامین کنید و در صورت بروز سرماخوردگی با استفاده از ویتامین سی می توانید طول دوره درمان این بیماری را کاهش دهید و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید همچنین در دوران سرماخوردگی تنها استفاده از ویتامین c کافی نیست اما استفاده از قرص ویتامین سی یا استفاده از منابع غذایی حاوی این ویتامین می‌تواند شدت علائم سرماخوردگی را در بیماران کاهش دهد.

کمبود این ویتامین و می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند و موجب ضعیف شدن بدن در برابر سرماخوردگی و آنفلوانزا انواع عفونت ها می شود.

ویتامین D :

ویتامین d یکی از ویتامین های مورد نیاز بدن است که باید در تمامی طول سال آن را مصرف کنید اما در فصل زمستان به دلیل اینکه نور خورشید کمتر وجود دارد نیاز بدن به این ویتامین بیشتر است زیرا در مواد غذایی کمی این ویتامین وجود دارند و منبع اصلی تامین آن نور خورشید است، به همین دلیل باید در کنار رژیم غذایی حتما از مکمل هایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده شود تا از کمبود این ویتامین در بدن جلوگیری کرد.

ویتامین دی

ویتامین B6 :

ویتامین ب ۶ یکی از ویتامین‌های گروه ب است که محلول در آب است و در بیش از ۱۰۰ واکنش آنزیمی بدن نقش دارد و در متابولیسم پروتئین ها و عملکرد سیستم عصبی بسیار تاثیرگذار است.

این ویتامین یکی از بهترین ویتامین ها برای سرماخوردگی است که می‌تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند و از بروز عفونت به دلیل سرماخوردگی آنفولانزا جلوگیری کند.

در کنار فواید این ویتامین کمبود ویتامین ب ۶ خطر ابتلا به عفونت های تنفسی را افزایش می‌دهد.

برای تامین این ویتامین در بدن میتوانید از مواد غذایی مانند جگر، ماهی تن، ماهی سالمون، نخود و مرغ استفاده کنید، همچنین مکمل های ویتامین b۶ می تواند منبع خوبی برای تامین این ویتامین باشد.

ویتامین A:

یکی دیگر از ویتامین های مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن ویتامین ‏A است، معمولاً بیشتر افراد این ویتامین را برای تقویت بینایی می شناسند در حالی که این ویتامین تاثیرات مثبت دیگری نیز در بدن دارد.

ویتامین آ

ویتامین آ یک ریز مغذی ضد التهاب است که می تواند برای درمان عفونت ها بسیار مفید باشد این ویتامین را می توانید از طریق منابع غذایی مانند سیب‌زمینی شیرین، هویج، کلم، اسفناج، زردآلو و تخم مرغ تامین کنید همچنین می توانید از مکمل های ویتامین آ استفاده کنید.

زینک:

در کنار سایر ویتامین ها زینک می تواند به عنوان یک ماده معدنی شدت سرماخوردگی و طول درمان آن را کاهش دهد همچنین زینک به سلول های بدن کمک می کند تا در برابر بیماری ها بهتر مبارزه کند و سلول های سیستم ایمنی را در برابر عوامل بیماری زا تقویت می کند.

زینک

این ماده معدنی را میتوانید از طریق مواد غذایی مانند گوشت قرمز، غذاهای دریایی، حبوبات، دانه ها و ماست به تامین کنید، همچنین می توانید از قرص زینک استفاده کنید که به بهترین شکل می تواند نیاز بدن را تامین می کند.

 چه روش هایی برای کاهش علائم سرماخوردگی وجود دارد؟

در کنار استفاده از ویتامین‌ها و مواد معدنی، روش های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش دهد یا علائم این بیماری را کمتر کند، به طور مثال:

نوشیدن زیاد مایعات می تواند سیستم بدن شما را شستشو دهد و سموم بدن را خارج کند به همین دلیل توصیه می‌شود که روزانه باید به طور متوسط ۸ لیوان مایعات مصرف کنید.

استفاده از از سونا می تواند تاثیر بسزایی در از بین رفتن ویروس سرماخوردگی داشته باشد زیرا هوای موجود در محیط بالای ۸۰ درجه است و این حرارت می‌تواند ویروس سرماخوردگی را از بین ببرد.

سعی کنید در طول سرماخوردگی از غذاهای گیاهی استفاده کنید که باعث افزایش ویتامین های بدن شما می شود همچنین در طول دوران سرماخوردگی از مصرف غذاهای سرخ کردنی خودداری کنید.

استفاده از الکل یا کشیدن سیگار می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و سلول های ایمنی را از بین ببرند به همین دلیل میکروب ها به راحتی می‌توانند وارد بدن شما شوند و مدت زمانی طولانی در بدن شما بماند، در طول سرما خوردگی بهتر است از کشیدن سیگار یا مصرف الکل خودداری کنید.

خرید آنلاین و تلفنی و ارسال سریع از داروخانه شفا چطوراست؟

شما میتوانید هم بصورت آنلاین و هم بصورت تلفنی ثبت سفارش کنید. در صورت نیاز برای آموزش سفارش آنلاین در سایت به بالای صفحه قسمت آموزش خرید از سایت مراجعه کنید. کلیه سفارش ها حداکثر قبل از ظهر فردا به دست شما خواهد رسید و برای شهرستان ها بر اساس زمانبندی پست و 48 ساعته می باشد.

 چه ویتامین هایی برای سرماخوردگی مفید هستند؟

یکی از ویتامین های بسیار موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن ویتامین سی است که می‌تواند طول دوره درمان سرماخوردگی را کاهش دهد همچنین این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است و می تواند التهاب بدن را کاهش دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *