مکمل ها

علت بوی بد بدن چیست

بهترین ضد تعریق

علت بوی بد بدن چیست؟

بوی بد بدن یکی از موارد آزار دهنده برای همه افراد است و می تواند بر روی روابط اجتماعی تاثیر بگذارد و باعث شرمساری افراد شود.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث بوی بد بدن میشود. در ادامه با دلایل مختلف بوی بد بدن آشنا می شویم.

 وجود بوی بد بدن نشان دهنده چیست؟

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث تغییر بوی بد بدن شود، همچنین تغییر بو یکی از بخش های طبیعی رشد افراد است. علت های مختلف تغییر بوی بدن:

سن بلوغ:

یکی از علت هایی که باعث تغییر بوی بدن در نوجوانان میشود سن بلوغ است. معمولاً نوجوانان در این دوره بوی بدی می گیرند و به میزان زیاد عرق می کند زیرا هورمون های جنسی آنها فعال می شود و باعث تغییر بوی بدن آنها میشود.

رژیم غذایی:

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی تغییر بوی بدن نوع رژیم غذایی است. به طور مثال مصرف برخی غذاها و مواد غذایی مانند مارچوبه باعث بوی بد ادرار میشود که بعد از مدتی از بین میرود.

همچنین مصرف برخی مواد غذایی باعث تولید گاز در بدن انسان می شود که در نتیجه نفخ و آروغ را به همراه دارد، مانند :

  • مارچوبه
  • کلم بروکلی
  • کلم
  • گل کلم

همانطور که گفته شد نوع رژیم‌غذایی می‌تواند بر روی بوی بدن افراد تاثیر بگذارد به همین دلیل کسانی که رژیم غذایی سالمی دارند و در رژیم غذایی آنها انواع میوه ها و سبزیجات وجود دارد بوی عرق کمتری نسبت به کسانی که غذای چرب و پروتئین می‌خورند دارند.

همچنین استفاده از کربوهیدرات ها و گوشت می تواند باعث بوی بد بدن شود، و مصرف سیر یا پیاز می تواند بر روی دهن تاثیر بگذارد.

وجود استرس و اضطراب:

ممکن است تا به امروز این تجربه را داشته باشید که با افزایش استرس و اضطراب میزان تعریق بدنتان افزایش پیدا کرده است.

همچنین ابتلا به هایپرهیدروز می‌تواند باعث افزایش عرق بدن شود و بوی بدی را به وجود آورد، این بیماری می تواند به دلیل وجود عوامل ژنتیکی یا مصرف برخی داروها به وجود آید.

بیماری هایپرهیدروز ارتباط مستقیمی با استرس دارد و اگر شخصی دچار این بیماری باشد با افزایش استرس میزان تعریق آن نیز افزایش پیدا می‌کند، و باعث می شود که تاثیر منفی بر روی ارتباطات اجتماعی افراد بگذارد.

دیابت :

هنگامی که بدن نمی تواند به اندازه کافی انسولین تولید کند بیماری دیابت رخ می دهد، در چنین شرایطی میزان قند خون بدن افزایش پیدا می کند.

هنگامی که سطح قند خون افزایش پیدا می کند عارضه ای به نام کتواسیدوز دیابتی به وجود می آید.

اگر کتون ها در بدن تجمع پیدا کند وارد جریان خون و ادرار میشود. این بیماری می‌تواند باعث بوی بد بدن شود.

دوران یائسگی، قاعدگی و بارداری:

در این دوران به دلیل تغییرات و نوسانات هورمونی ممکن است که بوی بدن تغییر کند.

بعد از اتمام دوران قاعدگی بوی بدن تغییر میکنه بخصوص در کسانی که قدرت باروری بالایی دارند بدن بوی خاصی می گیرد و می تواند برای مردان جذاب باشد.

وجود عفونت واژن:

وجود انواع عفونت های واژن مانند عفونت انگلی واژن یا واژینوز باکتریایی می تواند باعث تغییر بوی واژن شود.

وجود عفونت های پوستی:

ابتلا به عفونت های پوستی می تواند باعث تغییر ناگهانی بو در محل عفونت باشد.

 وجود عفونت باکتریایی فولیکول های مو زیر بغل، عفونت باکتری سطح پوست و بثورات پوستی می تواند باعث ایجاد بوی بد بدن شود.

 وجود سرطان میتواند باعث بوی بد بدن شود؟

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده که آیا وجود سرطان می تواند باعث بروز بوی بد بدن شود یا خیر.

ممکن است کسانی که به سرطان های پیشرفته مبتلا باشند بوی بدن را تجربه کرده باشند که معمولاً دلیل این بوی بد وجود زخم های عفونی مرتبط با سرطان است. به طور میانگین پنج درصد از افرادی که به سرطان مبتلا هستند دچار اینگونه زخم ها می شوند.

 در کدام یک از قسمت های بدن اتفاق می افتد؟

تغییر بوی بدن می تواند در قسمت های مختلف به وجود بیاید مانند:

  • دستگاه تناسلی
  • ناف
  • زیر بغل
  • دهان
  • پا

گاهی اوقات ممکن است مدفوع، ادرار و گوش بوی بدی بگیرد که اینگونه بوها شامل بوی تند، ترش و تلخ یا حتی شیرین است.

همچنین اگر تغییر بوی بدن به دلیل وجود عفونت باشد موارد مانند خارش، ترشحاتی به رنگ زرد یا سبز، سرخی و بثورات پوستی را به همراه دارد.

 کمبود کدام یک از ویتامین ها باعث بوی بد بدن میشود؟

بر اساس مطالعاتی مشخص شد که کمبود برخی از مواد معدنی و ویتامین ها می تواند باعث بروز بوی بد بدن شود. به طور مثال کمبود ویتامین ث می‌تواند باعث افزایش تعریق بدن شود که این تعلیق بوی تندی دارد.

همچنین ممکن است مصرف بیش از اندازه برخی ویتامین ها باعث افزایش عرق و بوی بد شود. به طور مثال مصرف بیش از حد ویتامین ب ۱ و کولین می تواند باعث بروز بوی‌بد در بدن شود.

خرید آنلاین و تلفنی و ارسال سریع از داروخانه شفا چطوراست؟

شما میتوانید هم بصورت آنلاین و هم بصورت تلفنی ثبت سفارش کنید. در صورت نیاز برای آموزش سفارش آنلاین در سایت به بالای صفحه قسمت آموزش خرید از سایت مراجعه کنید. کلیه سفارش ها حداکثر قبل از ظهر فردا به دست شما خواهد رسید و برای شهرستان ها بر اساس زمانبندی پست و 48 ساعته می باشد.

محصولات ضد تعریق را از کجا میتوان تهیه کرد؟

امروزه انواع دارو ها و محصولات ضد تعریق وجود دارد که می توان با استفاده از آنها میزان تعریق را کاهش داد یا از بروز بوی بد بدن جلوگیری کرد.

میتوانید با مراجعه به سایت داروخانه شفا مرکزی انواع محصولات ضد تعریق و انواع قرص های ضد تعریق را تهیه کنید. همچنین می توانید از مشاوره رایگان و تخصصی این مرکز استفاده کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *